ГО “Фонд “Відкрита політика” створила в центрі столиці модель освітнього хабу в бомбосховищі

Як укриття перетворити в простір освіти 21 століття? В простір радості  для школярів та вчителів під час війни? 


Громадська організація “Фонд “Відкрита політика” створила в центрі столиці модель освітнього хабу в бомбосховищі і презентувала Міністерству освіти і науки України та  Печерської районній державної адміністрації  в місті Києві.


18 і 20 липня директор Інститут модернізації змісту освіти МОН  Євген Баженков  та  перший заступник голови Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Анатолій Корж зустрілися з виконавчою директоркою Фонду “Відкрита політика”, засновницею Наукового ліцею/пансіону “Міжнародна зелена школа ім. К. Чурюмова” Іриною Жданової. 



Було представлено приміщення освітнього хабу  GREEN STREAM  в Печерському районі м. Києва, в якому створено інноваційний архітектурний освітній простір за прикладами шкіл Ізраїля, Литви, США.Крім організації освітніх послуг для школярів  із прифронтових районів, онлайн уроків з робототехніки, астрофізики, лекцій з вченими і митцями, психологічних консультацій  тут працює гаряча  лінія з питань освіти. Школярі із зруйнованих,  захоплених окупантами шкіл можуть оперативно отримати консультації за номерами мобільного звязку, в месенджерах.



Це особливо важливо для тимчасово захоплених окупантами районів,  де відсутній зв'язок по міським телефонам України, а відтак - із районними управліннями освіти, державними школами. Тому лише один дзвінок на гарячу лінію Науковий ліцей Клима Чурюмова вирішує відразу 2 питання: консультування і відразу надається  алгоритм дій як   завершити навчальний рік та отримати державні документи про освіту в державній Міжнародній українській школі або безкоштовно завершити навчальний рік в Науковому ліцеї Чурюмова.Прийнято понад 600 звернень, понад 100 учнів звернулись за отриманням державних документів. 


Ця робота триває в координації з Міністерством освіти та Печерським районним відділом освіти.Це приклад державно-громадського-бізнес партнерства. Адже Фонд “Відкрита політика” з 2016 року працює в напрямку доступу до освіти школярам, що постраждали від війни. Тут протягом 5 років працювала гаряча лінія, прийнято 42 тисячі дзвінкі. З 2020 року вона працює як гаряча лінія в Урядовий контактний центр .


 Було  апробовано модель наукового ліцею як  вітчизняної онлайн фізмат школи з освітнім хабом і пансіоном Зелена школа в Карпатах. Там пройшли підвищення кваліфікації понад 500 вчителів, директорів шкіл.Науковий ліцей ім. Клима Чурюмова став своєрідним шоу-румом інноваційної  школи під час війни.На базі Ліцею  з 24 лютого працює волонтерський проект “Оборона дітей України”Більше 2000 дітей пройшли навчання в лютому-березні 2022 р. 


А зараз продовжують навчання школярі із зруйнованих шкіл. 

Спільно з  Печерським районо і МОН Ліцей організував вебінар питання-відповіді МОН щодо завершення навчального року, в якому взяли участь більше 80 директорів, завучів шкіл.В березні було проведено 3 вебінари від ізраїльських психологів для більше 5000 українських психологів.


18 липня цього року  Міністерством освіти і Науковий ліцей Чурюмова  підписали Меморандум  щодо співпраці в 3 напрямках:


1) масштабування моделі школи з  освітнім хабом в бомбосховищі, з пансіоном “Зелена школа” в сільській  громаді;


2) розвиток стартаперства серед школярів;


3) обмін досвідом з управлінцями з різних регіонів України.Більше - на сайті МОН. 


Євген Баженков розповів про досвід створення освітніх хабів в Хмельницькому, Польщі, запропонував провести презентацію для освітян під час серпневої конференції, зробити експеримент, щоб масштабувати інноваційний досвід.


Анатолій Корж уважно ознайомився  з організацією освітнього простору в укритті на вул. Левандовській в центрі столиці. Розповів про проблеми адаптації освітньої інфраструктури  і успішні приклади організації навчального процесу в школах Печерського району столиці. Було заплановано низку спільних заходів для освітян столиці.


Такі зустрічі є прикладом як в умовах війни через нетворкінг різних установ можна забезпечити безпечну якісну освіту на принципах відкритого партнерства.

ОСТАННI НОВИНИ