Як укриття перетворити в простір освіти 21 століття? В простір радості для школярів та вчителів під час війни?
Громадська організація “Фонд “Відкрита політика” створила в центрі столиці модель освітнього хабу в бомбосховищі і презентувала Міністерству освіти і науки України та Печерської районній державної адміністрації в місті Києві.
18 і 20 липня директор Інститут модернізації змісту освіти МОН Євген Баженков та перший заступник голови Печерської районної в місті Києві державної адміністрації Анатолій Корж зустрілися з виконавчою директоркою Фонду “Відкрита політика”, засновницею Наукового ліцею/пансіону “Міжнародна зелена школа ім. К. Чурюмова” Іриною Жданової.
Було представлено приміщення освітнього хабу GREEN STREAM в Печерському районі м. Києва, в якому створено інноваційний архітектурний освітній простір за прикладами шкіл Ізраїля, Литви, США.Крім організації освітніх послуг для школярів із прифронтових районів, онлайн уроків з робототехніки, астрофізики, лекцій з вченими і митцями, психологічних консультацій тут працює гаряча лінія з питань освіти. Школярі із зруйнованих, захоплених окупантами шкіл можуть оперативно отримати консультації за номерами мобільного звязку, в месенджерах.
Це особливо важливо для тимчасово захоплених окупантами районів, де відсутній зв'язок по міським телефонам України, а відтак - із районними управліннями освіти, державними школами. Тому лише один дзвінок на гарячу лінію Науковий ліцей Клима Чурюмова вирішує відразу 2 питання: консультування і відразу надається алгоритм дій як завершити навчальний рік та отримати державні документи про освіту в державній Міжнародній українській школі або безкоштовно завершити навчальний рік в Науковому ліцеї Чурюмова.Прийнято понад 600 звернень, понад 100 учнів звернулись за отриманням державних документів.
Ця робота триває в координації з Міністерством освіти та Печерським районним відділом освіти.Це приклад державно-громадського-бізнес партнерства. Адже Фонд “Відкрита політика” з 2016 року працює в напрямку доступу до освіти школярам, що постраждали від війни. Тут протягом 5 років працювала гаряча лінія, прийнято 42 тисячі дзвінкі. З 2020 року вона працює як гаряча лінія в Урядовий контактний центр .
Було апробовано модель наукового ліцею як вітчизняної онлайн фізмат школи з освітнім хабом і пансіоном Зелена школа в Карпатах. Там пройшли підвищення кваліфікації понад 500 вчителів, директорів шкіл.Науковий ліцей ім. Клима Чурюмова став своєрідним шоу-румом інноваційної школи під час війни.На базі Ліцею з 24 лютого працює волонтерський проект “Оборона дітей України”Більше 2000 дітей пройшли навчання в лютому-березні 2022 р.
А зараз продовжують навчання школярі із зруйнованих шкіл.
Спільно з Печерським районо і МОН Ліцей організував вебінар питання-відповіді МОН щодо завершення навчального року, в якому взяли участь більше 80 директорів, завучів шкіл.В березні було проведено 3 вебінари від ізраїльських психологів для більше 5000 українських психологів.
18 липня цього року Міністерством освіти і Науковий ліцей Чурюмова підписали Меморандум щодо співпраці в 3 напрямках:
1) масштабування моделі школи з освітнім хабом в бомбосховищі, з пансіоном “Зелена школа” в сільській громаді;
2) розвиток стартаперства серед школярів;
3) обмін досвідом з управлінцями з різних регіонів України.Більше - на сайті МОН.
Євген Баженков розповів про досвід створення освітніх хабів в Хмельницькому, Польщі, запропонував провести презентацію для освітян під час серпневої конференції, зробити експеримент, щоб масштабувати інноваційний досвід.
Анатолій Корж уважно ознайомився з організацією освітнього простору в укритті на вул. Левандовській в центрі столиці. Розповів про проблеми адаптації освітньої інфраструктури і успішні приклади організації навчального процесу в школах Печерського району столиці. Було заплановано низку спільних заходів для освітян столиці.
Такі зустрічі є прикладом як в умовах війни через нетворкінг різних установ можна забезпечити безпечну якісну освіту на принципах відкритого партнерства.